Om Klubben/Kontakt

KOM OCH TRÄNA MED OSS

Radio och TVs Ju-Jutsu Klubb startade 1972. Klubben tillhör Sveriges Radio och Televisions Idrottsförening och är i första hand till för anställda hos SR, SRF, SVT och UR, men vi välkomnar även andra som är intresserade av självförsvar, kampsport och kroppsviktsträning.

Vi är en ganska liten klubb med omkring 70 medlemmar i alla ålderskategorier så du kommer garanterat att tycka det är kul att träna. För det är det som vi tycker är viktigast; att ha kul. Sedan är det en bonus att kondisen förbättras. Som det oftast är i en liten klubb träffas vi en del utanför träningshallen också.

Klubben är ansluten till Svenska Budoförbundet som är en del av Riksidrottsförbundet, vilket borgar för en hög kvalité på träningen.

Våra instruktörer är

Jonathan Katzeff (Kickboxning)

Anna Eineborg (Kickboxning)

Magnus Viktorin (Kickboxning)

Sten Booberg (Ju-Jutsu Kai, Kickboxning) utbildad D-instruktör - Ju-Jutsu Kai, med bakgrund från Minami Ryu Ju-Jutsu

Chefstränare är

Christer Ringblom, GIH-utbildad idrottslärare, tränat och tävlat i Judo, Karate och Ju-Jutsu.

Han är A-instruktör i Ju-Jutsu Kai, utbildad boxningstränare, utbildad domare i Shootfighting/MMA samt Supervisor och Tävlingsledare i SMMAF.

Christer är f.d. förbundskapten för Svenska Landslaget i MMA.

Svenska Landslaget har skördat 21 medaljer under 2016 varav en av våra idrottare, Gabriella Ringblom, vann guld på VM och Afrikanska Mästerskapen samt silver på EM.

Org.nr 802466-5385

Bankgiro 606-6609